Koppla ihop varumärket med personalen

Employer branding är ett brett område som innefattar flera olika nivåer.

Vi har det typiska HR perspektivet, med rätt onboarding- och utbildningsprogram. Men vi har också den andra sidan med varumärkeshantering i syfte att göra de anställda till företagets varumärkesförespråkare, för att säkerställa det enhetliga varumärket inifrån och ut.

Employer branding är viktigt!

Medarbetarna är en del av varumärket

Om medarbetarna inte riktigt är med på noterna och bidrar till att bygga upp varumärket, blir det svårt att uppnå en fullständig varumärkesstruktur. Hur ska någon kunna veta hur man bör kommunicera och använda ert varumärke om kunskapen om hur man gör det inte finns tillgänglig?

När varumärkesvärderingar och varumärkesidentiteten finns hos all personal som kommunicerar varumärket, inte bara marknadsavdelningen, då säkerställs er varumärkesstruktur.

Ett konsekvent varumärke kan generera upp till 20 % mer intäkter och därmed öka företagstillväxten.

Vår rekommendation är att skapa en playbook för ert varumärke och sammankoppla era varumärkesriktlinjer med anställdas riktlinjer för sömlös varumärkeshantering.

Fler intressanta artiklar hittar du här