Förtroendebyggande marknadsföring

Ge bolaget ett gott slut på året

Hur når man fram i mediabruset i dagens marknadskanaler? Hur kommer man sina kunder och prospekts närmre på ett sätt som skiljer sig från mängden? Det som är säkert är att många just nu kliar sina huvuden inom detta område. Men hur ska man tänka och hur lyckas man…Ett av svaren är tålamod och två andra är kreativt tänkande och erfarenhet.

Förtroende byggande marknadsföring

Hur bygger man förtroende i marknadsföringen som förenklar försäljningsprocessen?

Hur många Padelfrukostar har du blivit inbjuden till?..Hur många samtal har du fått från säljare som sitter i bilen och ringer medans den kör?..Hur många inbjudningar har du haft i mailboxen med bowling och efterföljande kväll på krogen med kostsam mat och rikligt med dryck?..
Får du förtroende för dessa säljare och leverantörer?..Knappast, de tar mestadels av din dyrbara tid och oftast ger det dig inget. Tyvärr är det då också bortkastad tid och pengar för leverantören som arrangerat eventet som de hoppats och trott så mycket på.

Hur ska man tänka och hur lyckas man med att bygga långsiktigt förtroende? Det många brottas med är att det inte är så lätt att vara kreativ på beting med kort deadline när man sitter djupt operativ i verksamheten. Detta gör att man ofta bara bokar något utan att tänka på resultatet.

Vi delar gärna med oss av några framgångsfaktorer från case där vi hjälpt våra kunder att lyckas med att skapa långsiktiga kundförtroenden.

Seminarier
Seminarier är starkare och ger bestående minnen.

Referenscase
Berätta om ett kundcase istället för att presentera era produkter/tjänster.

Kundfokus
Ta på er kundglasögonen och se med deras ögon istället för era säljglasögon.

Kunskapsdelning
Dela kunskap och ge mycket innan de blivit kund istället för att bara ge om de köper.

Unika event
Lägg bort egna intressen och tänk istället på vad kunden skulle uppskatta och tycka vara intressant.

Fler intressanta artiklar hittar du här